2.3. Завдання вивчення навчальної дисципліни
Для досягнення мети навчальний процес спрямовано на вивчення широкого кола загальних питань управління регіональним розвитком. Відповідно до мети курсу визначено низку завдань:
• поглибити теоретичні знання щодо методологічних основ у системі територіально-галузевого управління, зокрема законів, закономірностей та принципів стійкого розвитку на регіональному рівні;
• формувати систематизовані знання про прийняття управлінських рішень, дотримання збалансованого соціально-економічного розвитку регіонів; конституційно-правових засад та практичних рекомендацій з удосконалення управління регіональним розвитком в Україні, інноваційного менеджменту в системі територіально-галузевого управління та передумов реалізації інструментів інноваційного управління в діяльності регіональних органів влади; становлення форм і методів територіально-галузевого управління, їх розвитком;
• використовувати чинну нормативно-правову базу, враховуючи зміни в ній, а також сучасні підходи щодо реформування територіально-галузевого управління;
• сформувати уміння самостійно визначати можливості запровадження інноваційних підходів до розв'язання територіально-галузевих проблем, вибирати ефективні варіанти рішень щодо їх подолання, підготовки інноваційних проектів з розвитку територій;
• оволодіти навичками практичного застосування сучасних методів територіально-галузевого управління регіонами та територіальними громадами, приймати відповідні управлінські рішення;
• ознайомитися із перспективами вдосконалення законодавства, що регулює здійснення регіонального управління в Україні.
2.4. Інтегровані вимоги до знань та умінь з навчальної дисципліни
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей, передбачених відповідним стандартом вищої освіти України:
Загальні компетентності:
ЗК 4 - здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
ЗК 5 -- знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
ЗК 8 - навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
ЗК 9 - здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
ЗК 13 - цінування та повага різноманітності та мультикультурності;
ЗК 14 - здатність працювати у міжнародному контексті.
Фахові компетентності спеціальності:
ФК 3 - здатність досліджувати тенденції розвитку економіки регіону за допомогою інструментарію макро- та мікроекономічного аналізу, робити узагальнення стосовно оцінки впливу окремих явищ, які властиві сучасним процесам в економіці, на розвиток регіонів;
ФК 8 - здатність розробляти та здійснювати обґрунтування оптимальних управлінських рішень щодо планування розвитку територій, спроможність застосовувати сучасні підходи до планування регіонального розвитку та розробляти програми та плани розвитку регіону;
ФК 10 - здатність аналізувати бюджетний потенціал регіону та розробляти пропозиції щодо підвищення ефективності його використання і залучення альтернативних фінансових джерел, а також готувати пропозиції до інвестиційні програм регіонального розвитку;
ФК 11 - здатність до дослідження питань щодо управління процесами реалізації ресурсного потенціалу регіону;
ФК 15 - здатність обирати, використовувати, модифікувати та адаптувати існуючі і створювати нові методики формування позитивного іміджу регіонів.
Заплановані результати навчання. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
РН.1 - знати свої права і обов'язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
вміти:
РН.2 - зберігати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для ведення здорового способу життя;
РН.5 - описувати зміст функціональних сфер діяльності організації;
РН.6 - виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень;
РН.7 - виявляти навички організаційного проектування;
РН.9 - демонструвати навички взаємодії, лідерства і командної роботи;
РН.11 - демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації;
РН.16 - демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.
Методи навчання: комплексний, комунікативний, фундаментальний, а також словесний (пояснення, бесіда), наочний (ілюстрація) та практичний.
- Teacher: Уляна Ярославівна Андрусів